onsdag 20 maj 2009

Blomskottsauktion...

... i Näshulta som hembygdsföreningen ordnat. Grannen ringde 2 timmar innan o undrade om jag ville med? Självklart, det är alltid kul med växter. Tänkte inte handla eftersom jag har så mycket växter både inne o ute... Tror ni jag lyckades? Rätt svar, kom hem med sommar/novemberkaktus, mörkblåspräcklig st. paula (bytte bladstickling med en som köpt lilaspräcklig, hoppas den tar sej), bolltistel som blir 1 m hög, var f-n ska jag plantera den??? Grannen kommer över i morgon så får vi hitta en bra plats... Nåja, 3 st för totalt 30 kr... Grannen handlade för 200 kr varav en hink koskit??? när vi har hela hagarna fulla...
Tanken är att besökarna tar med sej skott o förtjänsten går till välgörande ändamål. Inte helt lätt med så kort varsel, men nästa år planterar jag pelagoner i stället för att kompostera överblivna sticklingar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

bra reklam ! grannen

Rika sa...

Vilken bra idé! Hade jag åkt till om jag vetat...FAst vi har ju våra inneboende i källaren förståss :)

Anonym sa...

Bolltisteln kan du väl peta ner nånstans i farsans rabatter. Han fick skott av mig som jag påstod vara vackra gula klockor - massor - och han har har noggrannt planterat dem enligt instruktioner. När jag nu tittar på alla dem som står kvar hos mig så misstänker jag att det inte är annat än groblad.
Hi-hi-hi-hi-hi. Men det är ju tanken som räknas, eller hur? /Ingrid

Anonym sa...

Greta Barbro, Märta i Korpilombolo med flera kan lita på min stavning: det heter groblad! /Ingrid