fredag 24 oktober 2008

Svamp o katter

Var i skogen i dag. Planen var att jag skulle träffa mina nya idoler i en skog, men då alla prognoser flaggade för regn blev det inställt. Vi har bokat nästa fredag så håll tummar o tår att det blir vackert väder då. Det blev inget regn så jag gick med min vanliga skogkompis. Hittade massa trattisar, några gula o lite taggsvamp.
Fick som vanligt kasta ut katterna. Här smyger Kalle på Josefin som inte riktigt har vaknat... Ett lite misslyckat försök som jag inte fick nån bild på.

När jag väl kom hem flera timmar senare var dom vrålhungriga. Kanske resturang Råttan var stängd idag? Josefin försöker psyka bort Kalle, som alltid är först till maten. För det mesta lyckas hon, men inte idag. Girlpower...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Den där pottan fick jag inte ta med hem så den ligger kvar vid torpet i skogen.
Vore säkert nåt att äga den eftersom den finns vid det torp som förekommer mycket i Liza Marklunds deckare.
Jag busade en massa med nämnda författare när jag mötte henne i skogen i somras.

Anonym sa...

Jasså till och med Sigge vill umgås med författare :) Trist ni inte fick bra väder förra fredagen. håller tummarna det blir bättre imorrn...fast det känns som snö i luften...