måndag 20 oktober 2008

Vinter?

Är det redan vinter? Hade nyss ett drygt 30 minuters strömavbrott. Ingen snö o bara lite vind. Är det taktik från elbolaget att vi ska förbereda oss för riktiga vintern med längre avbrott? Tänkte fota svarta katten trött som bara ligger i sängen o sover, men på vägen upp mötte jag henne i trappan på väg ut så det blir ingen bild idag. Hon har varit ute i drygt 1 timme tidigare idag....
Vita katten är lite piggare o ligger inne kortare perioder på sin stol, men vänta lite, den kan jag fota så ni får se spåren av honom...
Och varför hamnade den över texten? Nåja, inte alltid man förstår tekniken.
Ett STORT problem när strömmen går är när jag eldar, då cirkulationspumparna går på el, och jag stänger drag o spjäll. Inte bra enligt sotarn då man kokar tjära i skorsten. Har funderat på om det finns en handvev till cirkulatonspumpar? Alt batteridrift? Nån som vet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, är det så att man ska öva på elavbrott så är det ju en klar fördel nu framför när det är minusgrader. De brukar öva på mina föräldrar varje år när det är ca -20. Så många övningar de haft så borde de vara proffs nu :) Oj, vita katten hade lämnat en del av sin päls...eller var det snö;)

Backastugan sa...

Jag brukar ha ganska många övningar, men inte så här tidigt...
Jodå mycket päls är det o det som inte får plats på stolen "snöar" ner på golvet...