måndag 22 juni 2009

Dagsutflykt

I dag har mamsen o jag varit på bussresa till Stockholm. Första stoppet var i Hallonberget nånstans i Stockholm där vi fick fika o därefter demonstration av ullbädd. Det är sängkläder (täcke kudde underlakan) i ull som andas o därför är svala på sommaren o varma på vintern? Gå på en demo om ni vill veta mera!!! Sen fick vi lunch.
Efter det åkte vi buss till Nybron, någon annanstans i Stockholm, där färjan gick till Fjäderholmarna. Första gången jag är där o det kan jag rekomendera. Väldigt mysig liten ö.
Buss hem, allt detta för priset av 230 kr/person. Det låga priset för resan beror på samarbetet mellan ull/reseföretag. Det är oftast nån/några som handlar. Denna gång var det jag, men nu ska ni inte tro att jag går på allt direkt. Var på en demo för mer än 10 år sen o tyckte det verkade bra då. Det jag inte gillar är att IDAG är priset nedsatt!!! Jag måste fundera i lugn o ro... länge... fast oftast inte SÅ länge.
Jag rapporterar när jag fått o testat produkterna… om ca 14 dagar.

Vi var inte vilse nån gång men det var inte vår förtjänst. Nånstans efter Kungens kurva hade vi ingen anig om var vi var, o vid hemresan visste vi var vi var vid ungefär samma plats. Nåja, chauffören har nog åkt där ett antal gånger...

En riktigt trevlig dag med strålande solsken. Tack mamsen!
Vitkindad gås med dunbollar på Fjäderholmarna...
... som inte är så blyga...

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Det verkar som ni haft det riktigt mysigt

Kramen!

Rika sa...

Har ofta tänkt på såna där dagsutflykter med buss.. Billigt och så bara ett litet stopp nånstans för att finansiera den billiga resan. Toppenidé tycker jag. Är såå förvånad att inte alla pensionärer jag känner hoppar på en sån resa. (Nu menar jag inget annat än att om man är hemma en vardag är en sån resa toppen!) Nästa resa kanske jag hakar på....om det inte är ull inblandat..atjoo!