fredag 12 juni 2009

Skumt

I går var jag till distriktsköterska. Hon hade jagat mej hemma o på båda mina mobiler. Ehhh båda mobiler? jag har bara en! men på eniro har jag 2? Är det nån som startat abonemang i mitt namn så jag får en fet räkning om några månader? Det är så mycket skumt i sammhället så jag blev lite orolig.
Började ringa runt när jag kom hem. Hos min operatör hade jag bara 1 nr. ring eniro. OK där har dom nytt system! Gammla uppgifer blir som nya! Alltså när jag bytte operatör 2007 anmälde operatören ett icke mitt nr till eniro som nu är aktivt? Dom ska plocka bort mitt icke nr inom en vecka? sitter dom med papperslistor som ska redigeras o sen en datanisse som ska granska o redigera på nätet? borde ske på sekunden...
Brukar ni gå in på er själva på eniro o hitta? Kanske man borde?

2 kommentarer:

Rika sa...

Oj! Det var skumt! För länge sedan skulle jag avsluta mitt personkonto på banken - det visade sig att jag hade två...knutna till samma personnummer... De kunde inte riktigt förklara det... Blev det bad idag? Har messat dig. Kunde inte bada - men gärna nästa tisdag om du kan! KRam

Kanelbullen sa...

Mycket mystiskt.
Ha det bäst
Kramen!