torsdag 16 juli 2009

Första natten i ullbädd




Åskar hälsade på igår.
Grannarna rusade ut o tog in saker, men jag hängde ut pläden som följde med gratis. Det är bästa sättet att tvätta ull på säger dom.
Det är meningen att Åskar ska kasta blixtar! Nån som vet vad felet är?

När jag la mej passade inte kudden som var med, så jag bytte örngott o satte det med ull på min tempurkudde. Katter är ju speciella i allmänhet o Josefin i synnerhet. Det gick inte att lägga sej i sängen för det var nåt monster där som luktade konstigt. Jag lockade, men fick hämta henne i trappan o då gick det bra. Kalle låg på golvet o vaktade monstret. Vi sov väldigt bra, men det var inte riktigt varmt o solen gömde sej bakom molnen.
Jag har önskat mej ett vädringsställ när jag fyller år för torkvindan är inte riktigt bra att hänga på.

1 kommentar:

backastugan sa...

Nu har jag köpt en ny tempurkudde i stl. small. Den gammla var utsliten o ullörngottet är tjockare än vanliga.
Nu har det varit väldigt varmt ett tag o dom är svala i värme. Rekomenderar köp av ullbädd.