lördag 4 juli 2009

Skickligt

Papsen, jag är så glad att dina sågade fingrar kan ta accord!

Fantastiskt hur fötter kan kompensera händer.

Papsen lärde mej plocka upp saker från golvet med tårna när jag var liten. Jag kan fortfarande gripa med tårna, böja knät o fånga i handen om jag inte orkar böja mej ner. Inte lika bra som riktiga apor kan, men ganska smidigt ändå.

Efter planerade bassängträningen med ledare är slut, är jag fortfarande ansvarig och då vi kan fortsätta ledarlöst. Det är jag o Rika som uppslattar varmbassäng i sommarvärmen. Då tar vi med familjer o badar. Rikas dotter Em hade ont i ett öga vid sista bassängträningen. Hon hade råkat köra stortån i ögat... Det gjorde jag oxå när jag var 6 år...

Brorsdottern Leia tröttnade ganska fort i stor bassäng, men ångrade sej i duschen.... o kom störtande ner för trappan till djupa delen... Tur att jag var säl i ett tidigare liv... jag var sekunden snabbare än mamma på land, Leia sjönk som en sten utan armpuffar... Hon är mest van med farmor o farfars spabad där det går att kasta sej från kant till en kant... det kallar hon simma...

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Det är väl skönt att varit bra saker före det här jordelivet. Vilken tur, Pust!

Kramen!